Waarom ik gestart ben met #dashboarding? Dashboarding is het visuele weergeven van de belangrijkste informatie die nodig is om één of meerdere doelen te bereiken.
Ik ben me er als geen ander bewust van dat online marketing uitproberen is. Door te doen, kennis vergaren om er het gewenste resultaat van te krijgen. Elke doelgroep, segment of branche is daarin uniek en reageert op zijn eigen wijze.
Het is een creatief proces, je moet brainstormen. Mogelijkheden bedenken, in het hoofd van je doelgroep kruipen, daar word ik blij van. Volgens mij elke ondernemer met mij, want daarom ben je ondernemer.
Het proces wat er aan hangt gaat als volgt: richting bepalen, realiseren en resultaat ophalen. Het resultaat is data. Data waarover je van te voren hebt nagedacht: wat dit moet zijn. De data gebruik je om de volgende stappen te bepalen. Waarna de cirkel weer opnieuw begint en je beslissingen neemt op basis van feiten.
In dat kader ben ik gestart met dashboarding via #GoogleDataStudio. Met de insteek: klein beginnen en keep-it-simple.
Mijn doel is ondernemers nog meer en beter mee te nemen in het proces. Zodat we meer samenwerken. Beide de gretigheid voelen en de kansen zien, wanneer je werkt aan het verhogen van de effectiviteit van je online inspanningen. Het twee-weten-meer-dan-één principe.