SEo specialist
SEO richt zich op de aantrekkelijkheid van je website voor bezoekers én voor zoekmachines. Hoe pak ik dit aan en hoe meten we dat? Ik geef de antwoorden.
Wat is SEO?
Oftewel zoekmachineoptimalisatie. SEO zet je in om jouw website hoog te laten scoren in de zoekresultaten van zoekmachines op internet. Dit gebeurt zonder dat je er voor betaald.
Om de vindbaarheid van je website te verbeteren, ga je met drie facetten van je website aan de slag: De content, de off-page zichtbaarheid en de technische aspecten.
Bij content, ook wel on-page SEO, gaat het om de informatieve waarde van je tekst. Hoe je informatie weergeeft. Wordt er gebruik gemaakt van zoekwoorden die relevant zijn voor jouw aanbod.
Off page SEO draait om informatie over jouw bedrijf op het internet, die verwijst naar je website of iets zegt over jouw bedrijf.
Een technisch optimaal ingerichte website communiceert o.a. beter met de zoekmachines, is gebruiksvriendelijker en bevordert daarom de vindbaarheid.
Waarom een SEO-specialist inzetten?
Wanneer je graag kwalitatief betere bezoekers op je website wilt ontvangen. Via organische (gratis) verkeer. Met kwalitatief betere bezoekers bedoel ik bezoekers die daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in jouw aanbod. Waarvan de kans groter is dat ze ingaan op je aanbod.
Let op! SEO is een lange termijn strategie. Dit vraagt om consequentie, voortdurende aandacht en een doorlopende tijdsinvestering. Heb je je SEO op orde dan kun je er een stabiele opbrengst van verwachten. Een SEO specialist kan je daarbij helpen.
Wat is mijn werkwijze
Er is geen volledig eenduidige manier van werken, immers elke onderneming uniek is. Want: waar sta je nu met je website, wat zijn je wensen en welke mogelijkheden heb je. Desondanks zijn er wel werkzaamheden, die bijna altijd terugkomen, zoals:
- Het uitvoeren van een keyword- en concurrentieanalyse
- Opstellen van SEO strategie
- Bepalen van de definitieve werkzaamheden en bijbehorende kosten
- Het inrichten van tools om te kunnen starten met meten
- Doorvoeren van verbeteringen op de drie SEO gebieden: content, off page en techniek
- Structurele SEO activiteiten organiseren, plannen en inzetten.
- Maandelijkse rapportage, analyse en verbeterpunten.
Samen met de webdeveloper van Webatleten bied ik geïnteresseerden een gratis SEO scan aan. Door deze unieke samenwerking ben je gegarandeerd van een SEO totaalonderzoek: onpage, offpage en technisch. Interesse? Weten wat de scan inhoudt?
meten wat SEo oplevert
SEO is inzichtelijk te maken met behulp van de volgende formule:
Zoekvolume X CTR X Conversieratio X prijs van je product / dienst.
Zoekvolume = het aantal zoekopdrachten in Google voor de specifieke zoekterm
CTR = (doorklik) percentage in de SERP (de zoekresultatenpagina van Google)
Conversieratio = het percentage bezoekers wat een actie onderneemt op je website.
beginnen met SEO?
Voor ondersteuning van mijn kant: contact!