Online Adverteren
Adverteren op de grootste zoekmachine in de wereld. Het kan jou als ondernemer veel opleveren: groei in omzet, nieuwe klanten, betere zichtbaarheid.
Search engine advertising
Heb je een doel voor ogen met je eigen onderneming waar SEA, online adverteren in de Google netwerken, een wezenlijk bijdrage aan kan leveren? Door in het proces beslissingen te baseren op analyses en (klant)data worden deze doelen haalbaar.
de aanpak
- Wat is je doel?
- Welke zoekwoorden te gebruiken?
- Wat is de boodschap?
- Welk budget zet je in voor hoe lang?
- Inrichten
- Maandelijkse rapportages
- Continue optimalisatie van campagnes
Groot of klein budget?
Groot of klein MKB bedrijf. Voor iedere type organisatie is er een passende strategie. We bundelen zoekwoorden in groepen. Maken per zoekwoordgroep een advertentiegroep aan. Heb je minder budget, dan start je bijvoorbeeld met één advertentiegroepen in een kleiner gebied.
Welk aangeboden netwerk van Google past het beste bij je doel en aanbod?
Koopintentie aanwezig
Wil je zichtbaar zijn bij een groep mensen die al een bepaalde koopintentie heeft? Dan is het zoeknetwerk, waarbij je verschijnt op de zoekresultatenpagina van Google, of Google Shopping (zie afbeelding) geschikt.
Wanneer het jou puur om zichtbaarheid gaat
Wil je jouw product of dienst onder de aandacht brengen én heb je goed video- en beeldmateriaal tot je beschikking. Dan kan het displaynetwerk beter passen. Daarbij worden advertenties weergegeven op websites/apps waar jouw doelgroep komt. Het grote voordeel is dat je zo snel een groot bereik hebt. Perfect wanneer zichtbaarheid belangrijk is om je doelgroep naar je website te leiden.

Levert online advertising jou als ondernemer wat op?
Dat is te meten, aan de hand van je doel of de doelen die we samen hebben opgesteld. In Google Analytics is precies te zien hoeveel mensen je website bezoeken door je betaalde campagne.
Maar vaak wil je nog wel een stapje verder. Je wilt ook zien of deze bezoekers iets kopen of een bepaalde pagina bezoeken. Je wilt eigenlijk het liefst dat ze een voor jou waardevolle actie uitvoeren. Dit maken we meetbaar. Zo kun je precies zien wat elke campagne jou oplevert.
Ja, ook binnen Google Ads kun je een doelgroep specifieker maken.
Naast dat je de juiste zoekwoorden selecteert waar jouw aanbod bij aansluit. Heb je nog meer selectiemogelijkheden binnen Google Ads. Zo kun je bepalen in welke regio je wel/niet in beeld wilt zijn. Of op welke tijden van de dag. Als ook op welke dagen van de week. Ook demografische kenmerken behoren tot de mogelijkheid, zoals leeftijd, geslacht en in enige mate de interesses. Meer daarover lees je in onderstaand blog.

blog
Outdoor, KOOK OF AUTO Liefhebbers
Binnen Google Ads kun je mensen bereiken op basis van hun passies, gewoonten en interesses. Dit doe je met affiniteitsdoelgroepen. Je kunt je richten op Lees verder »
Starten met online adverteren
Ik ga voor je aan de slag. Neem contact op om kennis te maken, te brainstormen welke opties het beste bij jouw doelen passen, waarna ik je een uitgebreide offerte stuur