Online prospecteren, begin klein.​

Online prospecteren, begin klein - online marketing advies

Ben je een startend ondernemer of kleine MKB organisatie en wil je in contact komen met potentiële klanten? Voor jou is het inzetten van online marketing ideaal omdat de kosten beheersbaar zijn, het laagdrempelig is en je bereikt er klanten mee.

Maar hoe? Begin klein. Met één product of dienst, één segment of één regio binnen één kanaal. Probeer daaruit te leren. Meer kennis van je doelgroep of prospect verhoogt de effectiviteit van je marketinginspanningen. Opschalen kan daarna nog

Wat te doen?

1. Bepaal het budget dat je wilt uitgeven.
2. Zoek uit op welke kanaal je doelgroep voornamelijk zit.
3. Maak je website in orde door op een inspirerende wijze de bezoeker te informeren. Vertel wat voor de bezoeker interessant is. Activeer, zet aan tot het maken van contact via mail, telefoon of nieuwsbrief.
4. En start met je eerste campagne.

Er kan heel veel maar hou het in deze testfase simpel. Al doende leer je. Ontwikkel om te groeien.