Online marketing is veelomvattend. In de meest ideale situatie pak je dat allemaal in één keer op, maar voor veel bedrijven is dat niet mogelijk. De AVS, vakvereniging en academie voor schoolleiders, wil graag online marketing inzetten om haar marketingdoelen te bereiken.
Een van die doelen is deelnemers voor de leergang van de academie werven. Ik werd ingehuurd om op de eigen social media kanalen de hygiëne content van de academie te verzorgen. Waarbij ik leergangen op een zo’n aansprekend mogelijke wijze zichtbaar mocht maken voor de doelgroep. De AVS en ik leerden elkaar kennen. Ik gaf advies: hoe verder? Zo begon ik aan de klantreis, conversiegerichte leergang pagina’s en een onderzoek waar de doelgroep buiten de eigen kanalen van AVS te bereiken.
Dit zijn we momenteel aan het implementeren en tegelijk start ik met het maken van een strategie voor betaald adverteren campagnes. Bij deze klant ben ik nog volop aan het werk. En zetten we voortdurend stappen die bijdragen aan het optimaliseren van de online marketing. Als we zo doorgaan is het zeker mogelijk een constante stroom naar de AVS diensten te realiseren.
Onderwijs