De Hidradenitis Patiënten Vereniging heeft mij gevraagd een recent uitgevoerd zoekwoordenonderzoek te gebruiken voor SEO-websiteoptimalisatie.
Het verkorten van de diagnosetijd is een belangrijk doel van de Hidradenitis Patiënten Vereniging. SEO-optimalisatie van de website kan daar een duidelijke bijdrage aan leveren door zichtbaar te zijn wanneer mensen online naar informatie zoeken, met name wanneer ze informatie zoeken over de symptomen die ze ervaren, die passen bij de huidziekte hidradenitis suppurativa.
Ik ben aan de slag gegaan door relevante zoekwoorden te matchen met de huidige content en te bepalen voor welke (longtail) zoekwoorden er websitecontent gemaakt moet worden.
Bovendien focuste ik mij op het eerste contactpunt met de mens: de snippits. Dit is het eerste stukje tekst wat mensen zien in de resultaten wanneer ze een zoekopdracht invoeren. Aantrekkelijke en informatieve snippets zijn belangrijk om klikken te genereren. Essentiële informatie te geven in een klik! 🌐 📲💡
Om te zien of deze inspanningen ook effect hebben, volgen we 35 keywords via Google Search Console, het rankingdashboard van Neilpatel en rapportage in Google Analytics 4. We analyseren de resultaten met regelmaat om waar nodig aanpassingen te maken om de rankings te verbeteren.
Zorg en welzijn
Deze helpen mij om statistieken bij te houden, de voorkeuren van bezoekers op te slaan en advertenties daarop af te stemmen. Dit kunnen ook cookies van externe partijen zijn. Pas je voorkeuren aan door op ‘Zelf instellen’ te klikken. Door op ‘Ja, prima’ te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies.