Ja, op een uiterst eenvoudige en speelse manier. Met de methode 23plusone. Afgelopen week volgde ik een clinic: Brand appeal: hoe mix ik een verleidelijk merk. Gegeven door Carmen Phillips en ik ben super enthousiast. Wil je een antwoord op ‘Why’ vraag: Waarom doen we wat we doen? Waarvoor gaat je ondernemershart kloppen. Verdiep je in de methode.
De marketing en communicatie van de meeste bedrijven is nog steeds veelal gericht op vertellen wat je doet. 23plusone is een wetenschappelijke gevalideerde methode waarmee je de aantrekkingskracht van een bedrijf kunt bepalen, meten en vertalen. Het zijn 24 kaartjes die menselijke emotionele drijfveren weergeven in tekst, kleur en beeld. Interessant, want ook jouw (potentiele) klanten maken keuzes op gevoel.
Ik heb ze ingezet en wat ik merkte, de gebruiker is direct actief, heeft er zin om te beginnen en er is snel resultaat.
Een greep uit de mogelijkheden om het voor in te zetten. Wanneer je als persoon wilt weten wat je belangrijk vindt in je leven en je werk, als organisatie nadenkt over je aantrekkelijkheid of als bedrijf je cultuur en externe communicatie wilt laten samensmelten.